27/6/14

Dot the i / Φονική λεπτομέρεια - Matthew Parkhill (2003)


Η Carmen, μία Ισπανίδα χορεύτρια ετοιμάζεται να παντρευτεί τον Barnaby, έναν πλούσιο Βρετανό νεαρό. Τη νύχτα του bachelor party, γνωρίζει και ερωτεύεται τον Kit. Μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα, στη ζωή της θα έρθουν τα πάνω κάτω. 

Ο Matthew Parkhill μέσα από την πρώτη του κινηματογραφική δουλειά, παραδίδει ένα ανεξάρτητο φιλμ χαμηλού κόστους, το μισό γυρισμένο με κάμερα στο χέρι. 

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι Gael Garcia Bernal (The motorcycle diaries, Bad education, The King) και James D' Arcy (Cloud Atlas, Hitchcock, Master and Commander). 

Δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, ούτε σεναριακά, ούτε σκηνοθετικά, αν και είναι ανατρεπτικό και με καλές ερμηνείες (με μόνη εξαίρεση την ηθοποιό που υποδύεται την Carmen, Natalia Verbeke). 

Σε μικρό σχετικά ρόλο, ο Tom Hardy στα πρώτα του βήματα.

Medianeras / Sidewalls / Μεσοτοιχίες - Gustavo Taretto (2011)


Η Marianna και ο Martin, μια αρχιτέκτονας που επιμελείται βιτρίνες καταστημάτων κι ένας web designer, είναι δύο νέοι με αδιέξοδη συναισθηματική ζωή που μένουν στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο του Buenos Aires. Συχνάζουν στα ίδια μέρη, ψωνίζουν από τα ίδια μαγαζιά, κολυμπούν στην ίδια πισίνα κι όμως ποτέ δεν πρόσεξε ο ένας τον άλλο. Άραγε θα τους φέρει η μοίρα κοντά;

Η πρώτη κινηματογραφική δουλειά του Αργεντινού Gustavo Taretto, δεν είναι απλά μία αισθηματική/δραματική ταινία. 
Βασισμένος στο ομώνυμο φιλμ μικρού μήκους που σκηνοθέτησε το 2005, δημιούργησε μία ταινία-καθρέφτη για τις ανθρώπινες σχέσεις, για τον έρωτα και την μοναξιά. 

Ξεκινά κάθε εποχή του έτους με μία εισαγωγή ντοκιμαντερίστικου ύφους, συνεχίζει με τις δύο παράλληλες ιστορίες των ηρώων και τελειώνει με τη συνάντησή τους. 

Χρησιμοποιώντας την ''τεχνική'' της τραγικής ειρωνείας (ο θεατής γνωρίζει, οι ήρωες όχι), δεν τρώει χρόνο σε στιγμές αγωνίας, εφόσον ξέρεις από την αρχή το τέλος της ιστορίας (αποφεύγοντας έτσι να θεωρηθεί κλισεδιάρικη), αλλά προσεγγίζει το θέμα με ειλικρίνεια και δίνει μεγάλη βαρύτητα στην καθημερινότητα των ανθρώπων, στην παρουσίαση των συναισθημάτων τους, είτε αυτά είναι χαρά, είτε θλίψη, είτε προσωπικές τσαλακωμένες στιγμές, είτε απελπιστική απομόνωση από τον έξω κόσμο. 

Τελικά, από την Ελλάδα έως την άλλη άκρη του κόσμου, όσο και να αλλάζει η νοοτροπία και η κουλτούρα, η ανάγκη να αγαπηθείς και να μοιραστείς στιγμές και προβλήματα, είναι παντού η ίδια.

Skjult / Hidden - Pål Øie (2009)


Hidden 

Ο θάνατος της μητέρας του και η κληρονομιά του σπιτιού της, είναι η αιτία που ο Kai Koss επιστρέφει στο μέρος που έζησε την παιδική του ηλικία, ύστερα από 19 χρόνια. Οι αναμνήσεις όμως, είναι πολύ οδυνηρές.

 Νορβηγικό ψυχολογικό θρίλερ τρόμου. Καλή παραγωγή, σκηνοθεσία, ερμηνείες κλπ, αλλά το σενάριο έχει μεγάλα κενά με αποτέλεσμα να χάνεις τη σειρά των γεγονότων ή να μπερδεύεσαι. 

Βέβαια, το μπέρδεμα αυτό από την άλλη, κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον, διότι μέχρι τα μισά της ταινίας δεν ξέρεις τί συμβαίνει, ούτε μπορείς να μαντέψεις εύκολα. 

Το τέλος είναι αναπτρεπτικό αλλά δυστυχώς πολύ πρόχειρα δοσμένο. 

Αξίζει μία προβολή, κυρίως από τους φίλους του Σκανδιναβικού horror αλλά και πάλι με επιφύλαξη. Σίγουρα δεν θα δεις κάποιο συναρπαστικό θρίλερ, αλλά θα περάσει το 95λεπτο άνετα με μία μέτρια ταινία.

26/6/14

Beautiful Kate - Rachel Ward (2009)




Beautiful Kate

Ένας 40χρονος συγγραφέας επιστρέφει στο πατρικό του σπίτι, ύστερα από πρόσκληση της μικρής του αδερφής, για να δει για τελευταία φορά τον ετοιμοθάνατο πατέρα τους. Οι αναμνήσεις από την εφηβεία του και τη δίδυμη αδερφή του Kate, που δε ζει πλέον, θα ξεσκεπάσουν ένα οικογενειακό μυστικό.

 Κοινωνικό δράμα μυστηρίου από την Αυστραλία.

 Αν και είναι low budget ταινία, έχει αρκετά καλή παραγωγή, βλέπεται άνετα, δεν κουράζει παρά την αργή πλοκή, πείθει ερμηνευτικά, σεναριακά, σκηνοθετικά και σε γενικές γραμμές αξίζει έστω και μία προβολή.



Έχει ''ενοχλητική'' θεματολογία για τους περισσότερους, αλλά... αυτά συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες.

PS: Το ύφος της ταινίας (η ερημική κατοικία, η ζέστη, τα χρώματα, ένα οικογενειακό μυστικό), θα σου θυμίσει το August: Osage County.

21/6/14

Ghost world / Φαντάσματα εφηβείας - Terry Zwigoff (2001)




Ghost World

Έχοντας μόλις τελειώσει το λύκειο, η Enid και η Rebecca, συνεχίζουν να σαρκάζουν τους πάντες και τα πάντα, όπως στις καλές μέρες του σχολείου. Η Rebecca, ωστόσο, στεριώνει σε μια δουλειά, ενώ η Enid, αναπτύσσει μια «αφύσικη» σχέση μ' έναν μεσήλικο, παλιομοδίτη συλλέκτη δίσκων. 




Κοινωνική κομεντί, βασισμένη στο ομώνυμο underground comic του Daniel Clowes, ο οποίος υπογράφει και μέρος του σεναρίου μαζί με τον σκηνοθέτη.




 Μία ταινία για τις ανησυχίες και τα προβλήματα των εφήβων, την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα που προκαλεί η μετάβαση από την σχολική ζωή στον πραγματικό κόσμο και την αντίδραση των ασυμβίβαστων ή αν θες, ιδιόρρυθμων παιδιών.



Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία σκεπτόμενη teen movie, με ευφυές χιούμορ, διαχρονική, η οποία πηδά με μεγάλη ευκολία από την κωμωδία στο δράμα και αντίστροφα. 
 Στα συν της ταινίας, οι ερμηνείες και το υπέροχο soundtrack με rhythm & blues και jazz κομμάτια.
Στο ρόλο της Rebecca, η πασίγνωστη πλέον, Scarlet Johansson.



20/6/14

Cronos - Guillermo del Toro (1993)


Cronos

Το 1536,  ένας αλχημιστής στην Veracruz του Μεξικού, θα κατασκευάσει ένα μηχανισμό που θα του εξασφαλίσει την αθανασία. Μερικούς αιώνες αργότερα, το 1937, σ' ένα παλαιό κτήριο που κατέρρευσε, κείτεται νεκρό ένα μυστηριώδες πλάσμα με κατάλευκο δέρμα, μέσα στα συντρίμμια που διαπέρασαν την καρδιά του. Οι αρχές διερευνώντας την υπόθεση και το σπίτι του, ανακαλύπτουν πως ήταν ο αλχημιστής. Στο παρόν πλέον, ένας ηλικιωμένος αντικέρ, ο Jesus Gris, έχει στην κατοχή του το άγαλμα ενός αγγέλου το οποίο αγόρασε σε δημοπρασία. Μέσα σε αυτό, ανακαλύπτει μία μικρή συσκευή με ωοειδές σχήμα που κρύβει μέσα της ένα έντομο που μοιάζει με κατσαρίδα. Ένας φαύλος κύκλος ξεκινά.

 Μάιος, 1993. Ο Guillermo del Toro παραδίδει στο φιλοθεάμον κοινό την πρώτη του κινηματογραφική δουλειά και την μοναδική του ταινία που τα γυρίσματά της έγιναν στο Μεξικό. 


Ένα γοτθικό και εναλλακτικό παραμύθι ξετυλίγει μία ιστορία με θέμα την αιώνια ζωή και το βαμπιρισμό. 

Η ιστορία είναι ευφυέστατη και δείχνει να έχει μελετηθεί προσεκτικά. Τα ονόματα των ηρώων δεν είναι τυχαία. 'Jesus Gris' σημαίνει 'Γκρίζος Χριστός', 'Aurora Gris' σημαίνει 'Γκρίζα αυγή' και 'Angel de la Guardia', 'Φύλακας άγγελος'. 

Δυστυχώς, το σενάριο το οποίο υπογράφει ο ίδιος, είναι υποδεέστερο των μετέπειτα πετυχημένων δημιουργιών του, καθώς είναι αρκετά αδύναμο, χαλαρό με στερεότυπη πλοκή. 

Εν αντιθέσει, η σκηνοθεσία είναι άρτια, με εξαιρετικά πλάνα κι επιβλητική ατμόσφαιρα, ακριβώς όπως μας έχει συνηθίσει ο μάστερ του σύγχρονου φανταστικού σινεμά. 

Το ρόλο του Jesus, ερμηνεύει ο Αργεντινός Federico Luppi. 

Trivia:
* Ο ρόλος του Jesus Gris, προοριζόταν αρχικά για τον Max Von Sydow.
* Ο Guillermo del Toro, άρχισε να γράφει το σενάριο το 1984, με τον τίτλο
   'Ο  βρυκόλακας της γκρίζας αυγής' (Vampire of the grey dawn).
* Ο σκηνοθέτης κάνει μικρή εμφάνιση στην αρχή της ταινίας, περπατώντας έξω
   από το σπίτι του Jesus, με την πραγματική γυναίκα του και το σκύλο του.
* Οι πρωτότυπες συσκευές που κατασκευάστηκαν για την ταινία, εκλάπησαν
     στο τέλος των γυρισμάτων και εκείνες που ο έχει ο σκηνοθέτης, είναι αντίγραφα των πρωτοτύπων.

Away we go / Πάμε όπου θες - Sam Mendes (2009)


Away We Go

Ο Burt και η Verona περιμένουν το πρώτο τους παιδί, αλλά όταν καταλαβαίνουν ότι πρέπει να το μεγαλώσουν μόνοι τους μέσα στην πόλη, ξεκινούν ένα ταξίδι διάσχισης των ΗΠΑ, αναζητώντας το ιδανικό μέρος για να εγκατασταθούν.

Αμερικανική ανεξάρτητη ρομαντική κομεντί από τον Sam Mendes (American BeautyJarhead,Road to PerditionRevolutionary RoadSkyfall), με προσεγμένη σκηνοθεσία και φωτογραφία, κάτι που γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας λεπτά.

Ένα διαφορετικό road movie που αν και είναι αρκετά προβλέψιμο, διαθέτει ενδιαφέρον και καλαίσθητο χιούμορ, κι ενώ είναι ένα εξωστρεφές φιλμ σεναριακά, εκπέμπει μία εσωτερικότητα και μία τάση για βαθύτερη αναζήτηση. 

Not bad at all. Σχεδόν 100 λεπτά που πέρασαν ευχάριστα.